Regionalni seminar UNODC-a (UN-ov Ured za droge i kriminal) za kreatore politike iz Jugoistočne Europe održan je od 29. rujna do 02. listopada 2014. godine u Beogradu. Ovaj trening je organiziran u sklopu UNODC programa „Prevencije konzumiranja droga, HIV/AIDS-a i kriminala među mladim ljudima putem programa jačanja obiteljskih vještina u zemljama sa niskih ili srednjim prihodom“ i bio je namijenjen osobama koje su zadužene za planiranje i provedbu prevencije ovisnosti o drogama i preventivnih politika na nacionalnoj razini. Osnovni cilj seminara je bio promocija i podrška za unapređenje nacionalnog sustava prevencije ovisnosti u zemljama Jugoistočne Europe na temelju UNODC-ovih Međunarodnih standarda za prevenciju ovisnosti o drogama, kao i unapređenje postojećih stručnih procjena i aktivnosti. Sudionici su bili predstavnici zemalja Jugoistočne Europe i to: Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Albanije, Makedonije i Hrvatske.
U okviru seminara su prezentirani Međunarodni standardi prevencije ovisnosti UNODC-a koje su usvojene u ožujku 2013. godini te je detaljno prezentirana metodologija i sadržaj istih.
Nakon uvodnih izlaganja o Smjernicama i o etiologiji bolesti ovisnosti te učinkovitim intervencijama, rad se odvijao u malim grupama gdje su sudionici morali sukladno ciljanim skupinama i obilježjima pojedinih ciljanih skupina isplanirati mjere prevencije ovisnosti, a na kraju seminara su zemlje trebale predstaviti svoj Akcijski plan prevencije ovisnosti u kojem su trebali biti navedeni i ključni problemi ali i nedostaci za naredno razdoblje.
Kao primjer određenog nedostatka planova prevencije ovisnosti u Republici Hrvatskoj je istaknuto da isti ne sadrže posebne mjere usmjerene ciljanoj skupini srednje djetinjstvo od 7 do 10 godine života odnosno od 1. do 4. razreda osnovne škole te da bi trebalo razmisliti da se isto unese u strateške dokumente budući da intervencije za tu skupinu trebaju biti bitno različite od intervencija za ranu adolescenciju i adolescenciju.
Naime preporuka je da se u ovoj skupini provode intervencije kao što su vježbanje životnih vještina, stvaranje pozitivne školske klime radi zadržavanja učenika u školi te edukacija učitelja za dobar razredni menadžment, a nikako informativna predavanja o sredstvima ovisnosti i medijske kampanje, osim onih koje su usmjerene na roditelje.