2014.

Ministarstvo socijalne politike i mladih, Ministarstvo zdravlja i Ured za suzbijanje zlouporabe droga ove godine organizirale su objedinjeni natječaj za udruge i zdravstvene organizacije koje su programski usmjerene za rad u području prevencije/tretmana/liječenja/rehabilitacije ovisnosti i resocijalizacije ovisnika koje su sukladno pozivu, mogle podnijeti prijave za financijsku potporu projektima koji doprinose prevenciji, tretmanu i liječenju ovisnosti te resocijalizaciji ovisnika. Na natječaj su imale pravo prijave udruge koje su upisane u Registar udruga Republike Hrvatske i djeluje na području Republike Hrvatske najmanje 1 godinu te djeluje u jednom od prioritetnih područja aktivnosti raspisanih natječajem što treba biti razvidno u Statutu udruge. Na natječaj su imale pravo prijave i zdravstvene organizacije (zavodi za javno zdravstvo i bolnice) koje su registrirane i djeluju na području liječenja ovisnosti.

Udruge/zdravstvene organizacije sukladno ovom Pozivu, mogle su prijaviti projekt za sljedeća prioritetna područja Natječaja: PI. Projekti prevencije ovisnosti koji udovoljavaju EDDRA kriterijima i Inovativni projekti univerzalne prevencije ovisnosti; PII. Inovativni projekti selektivne i indicirane prevencije; PIII. Resocijalizacija ovisnika /Rehabilitacija/ tretman u terapijskim zajednicama; PIV. Projekti koje provode zdravstvene organizacije u suradnji udrugama.

 

Sredstva za financiranje projekata osigurana su ukupnom iznosu od 13.000.000,00 kuna te su raspoređena po prioritetima na sljedeći način:
- PI. Inovativni projekti univerzalne prevencije i projekti prevencije ovisnosti koji udovoljavaju EDDRA kriterijima iz sredstva ministarstva i Ureda dodijeliti 2.500.000,00 kuna
- PII. Inovativni projekti selektivne i indicirane prevencije iz sredstava Ministarstva socijalne politike i mladih dodijeliti 2.000.000,00 kuna
- PIII. Rehabilitacije/resocijalizacije/tretman u terapijskim zajednicama iz sredstva Ministarstva socijalne politike i mladih i Ureda dodijeliti 1.500.000,00 kn
- PIV. Projekti koje provode zdravstvene organizacije u suradnji s udrugama iz sredstava Ministarstva zdravlja dodijeliti 7.000.000,00 kuna
Minimalni iznos koji se može odobriti u kategoriji projekata udruga je 50.000,00 kuna, a maksimalni 150.000,00 kuna. Za projekte zdravstvenih organizacija najmanji iznos koji se može zatražiti i odobriti za pojedini projekt je 50.000,00 kn, a najveći 1.200.000,00 kn.

Udruge imaju pravo na ovaj natječaj prijaviti samo jedan projekt u samo jednom od prioritetnih područja osim u području PI. gdje je moguće prijaviti maksimalno dva projekta ali u različitim prioritetnim podpodručjima. Udruga na ovaj natječaj može maksimalno prijaviti 4 projekta. Projekti udruga u području P-II. Inovativni projekti selektivne i indicirane prevencije, obavezno se trebaju provoditi u partnerstvu s javnim ustanovama socijalne skrbi i drugim ustanovama koje skrbe i pružaju usluge djeci i mladima rizičnog ponašanja te djeluju na području provedbe projekta. Udruga projekt u jednom od prioritetnih područja može prijaviti i u partnerstvu s drugim udrugama, socijalnim zadrugama, javnim ustanovama, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te tijelima državne uprave. Udruga ne može prijaviti projekt u partnerstvu s političkim strankama i vjerskim zajednicama. Udruga može prijaviti projekt s maksimalno 4 partnera dok s ostalim organizacijama može ostvarivati neformalno partnerstvo i suradnju. Udruga može u svim prioritetnim područjima sudjelovati i kao prijavitelj i kao partner. Zdravstvena organizacija na ovaj Natječaj može prijaviti samo 1 projekt, a partnerstvo s udrugama koje djeluju u ovom području je obavezno. Rok za podnošenje prijedloga projekata je 30 dana od dana objave, a završava 14. travnja 2014.godine.

Prijedlozi projekata dostavljaju se isključivo na propisanim obrascima koji su, zajedno s Uputama za prijavitelje, dostupni na mrežnim stranicama Ministarstva socijalne politike i mladih (www.mspm.hr), Ministarstva zdravlja (www.zdravlje.hr), Ureda za suzbijanje zlouporabe droga i regionalnih zaklada kao provedbenih tijela u ovom Natječaju (www.zamah.hr; www.civilnodrustvo-istra.hr; www.zaklada-slagalica.hr; www.zakladadadic.hr). Natječajnu dokumentaciju treba poslati preporučeno poštom, putem dostavljača ili osobno (predaja u urudžbenom uredu) onoj regionalnoj zakladi koja pokriva područje na kojem se provodi većina projektnih aktivnosti, a ako se projekt provodi na razini cijele Republike Hrvatske onoj regionalnoj zakladi na čijem je području sjedište prijavitelja. Projektnu prijavu nije potrebno dostavljati Uredu ili nadležnom ministarstvu.

Sva pitanja vezana uz Natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na sljedeće adrese elektronske pošte:
1. Za prioritetna područja P-I. i P-II. Uredu za suzbijanje zlouporae droga na email adresu: ured@uredzadroge.hr
2. Za prioritetno područje P-III. Ministarstvu socijalne politike i mladih na email adresu: udruge@mspm.hr
3. Za prioritetno područje P-IV. Ministarstvu zdravlja na email adresu: udruge-ovisnosti@miz.hr i to najkasnije do 02. travnja 2014. godine. Ured i Ministarstva nemaju obveze odgovarati na pitanja postavljena nakon ovog datuma.


Natječajna dokumentacija

Tekst Natječaja
Odluka o načinu raspodjele raspoloživih sredstava
Upute za prijavitelje
Dodatak 1. - Pojmovnik
Kontrolna lista za zaklade
Obrazac A1 - Opisni obrazac za prijavu projekta
Obrazac A2 - Obrazac proračuna
Obrazac A3 - Životopis voditelja
Obrazac A4 - Izjava o partnerstvu
Obrazac A5 - Izjava o financiranim projektima udruge
Obrazac A6 - Popis članova i članica tijela upravljanja udruge
Obrazac A7 - popis zaposlenih osoba
Obrazac A8 - Popis osoba za koje se traži sufinanciranje plaća
Obrazac A9 - Kontrolna lista
Obrazac B - Obrazac za ocjenu prijedloga projekta 2014.
Obrazac C1 - Ugovor o financijskoj potpori
Obrazac C2 - Obrazac za opisni izvještaj projekta
Obrazac C3 - Obrazac financijskog izvještaja
Obrazac C4 - Obrazac terenske evaluacije

Obrasci za zdravstvene organizacije

Tekst natječaja - Ministarstvo zdravlja
Izjava o partnerstvu zdravstvene organizacije
Kontrolna lista - zdravstvene organizacije
Obrazac proračuna - zdravstvene organizacije
Obrazac za procjenu kvalitete projekta za zdravstvene organizacije
Opisni obrazac prijave za zdravstvene organizacije
Životopis voditelja projekta iz partnerske udruge zdravstvene organizacije
Legenda aktivnosti i korisnici

PITANJA I ODGOVORI

1. Molim pojašnjenje vezano za vaša uputstva, da li se područje PI.A.2. odnosi na ovisnosti o drogama ili o svim ovisnostima? Naime u napomeni navodite da će projekti biti uzeti na razmatranje samo ako ispunjavaju osnovne stupnjeve kvalitete baze projekata....Mi smo udruga koja se bavi alkoholizmom, prevencijom alkoholizma primarno kod mladih i projekt koji smo započeli je preventivan rad sa djecom s problemima u ponašanju. Da pojasnim radi se o Odgojnom domu Bedekovčina, za djevojke. U ovoj ustanovi najveći je prolem opijanje djevojaka, a manje uzimanje canabisa. Kako smo udruga u koju su ukljčeni stručnjaci iz alkoholizma pratimo Eurocare te smo aplicirali da im postanemo članica. Dakle vezani smo za Eurocare i a ne za Eddru ili Emccda. Lijepo vas molim pojašnjenje kao i odgovor da li možemo aplicirati na navedeno područje.

  • Poštovani,
    Nastavno na vaše pitanje a vezano za prijavu projekta u području PI.A.2. Projekti selektivne i indicirane prevencije usmjereni na rizične skupine djece i mladih te djecu i mlade kod kojih je nastupio problem u ponašanju i/ili eksperimentiraju sa sredstvima ovisnosti, obavještavamo Vas da se navedeno područje, kao i ostala područja natječaja odnosni na sve vrste ovisnosti, ne samo na područje ovisnosti o drogama. Stoga se na ovoj natječaj mogu prijavljivati projekti koji su usmjereni i na ostala područja ovisnosti (alkohol, kockanje, Internet i dr.).
    Vezano za ispunjavanje osnovnih stupnjeve kvalitete projekta koji se traže ukoliko će se projekt prijavljivati u području PI.A.2, isti moraju biti zadovoljeni bez obzira na koju vrstu ovisnosti je projekt usmjeren budući da se navedeni kriteriji odnose na način na koji je projekt planiran i strukturiran (vremenski period provedbe projekta, logička matrica projekta, postavljanje indikatora, teorijsku podlogu projekta i plan evaluacije projekta).

2. Pripremamo prijavu projekta na potpodručje PII.A.1.gdje bi kao partnera imali Dom za odgoj djece i mladeži Zadar te nas zanima da li moramo priložiti Dokaz o zahtjevu za izdavanje suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za projekte koji se provode u školama? U objašnjenju je navedeno da se Dokaz prilaže u slučaju partnerstva s odgojno obrazovnim ustanovama. Dom za odgoj djece i mladeži Zadar je odgojna, ali nije obrazovna ustanova.

  • Nastavno na vaš upit, obavještavamo vas da je dokaz o tome da je predan zahtjev za izdavanje suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta potrebno priložiti u slučaju da se projekt provodi u školi/vrtiću ili je partner u projektu škola/vrtić. Budući da Dom za odgoj djece i mladeži nije odgojno-obrazovna ustanova, već ustanova za djecu s poremećajima u ponašanju, dokaz da je predan zahtjev za izdavanje suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u ovom slučaju nije potrebno priložiti. 

3. Poštovani,
Mi smo Udruga Savjetovalište Lanterna iz Makarske i već 15 godina radimo na prevenciji ovisnosti kroz različite vrste aktivnosti. Radimo na osmišljavanju slobodnog vremena djece i mladih, organiziramo tribine za srednjoškolce na temu ovisnosti, predavanja za javnost, radimo na informiranju i senzibiliziranju djece i mladih o zdravim stilovima života, a sve u cilju prevencije ovisnosit. Prije deset dana u Makarskoj na naš poziv gostovao dr.Zoran Zoričić, psihijatar i vodeći stručnjak u Hrvatskoj kada su u pitanju ovisnosti o kocki i alkoholu.  Osam godina smo financirani od Ministarstva socijalne politike i mladih kroz Natječaje namijenjene projektima koji rade na prevenciji ovisnosti iz raspoloživih sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću. Četiri puta smo dobili potporu i od Ministarstva zdravlja. Jednom smo dobili i potporu i od Vašeg Ureda za droge.  Od MSPM-a i dalje redovito dobijamo potporu, a posljednje dvije godine smo od Ministarstva zdravlja dobili odbijenicu s obrazloženjem da u Statutu udruge nije navedeno djelovanje na području ovisnosti.  U našem Statutu stoji da je Cilj aktivnosti Udruge pružanje psihosocijalne pomoći pojedincima i obiteljima radi poboljšanja kvalitete života i razvoja društva te stručno osmišljavanje djelatnosti promicanja zdravog življenja. Naše pitanje je da li postoji mogućnost da zbog toga što se u Statutu ne spominje prevencija ovisnosti opet budemo odbijeni na ovom natječaju.

  • Nastavno na vaš upit, skrećemo pozornost da je u Uputama za prijavitelje navedeno da će projekt biti uzet u razmatranje ako je udruga između ostalog upisana u Registar udruga Republike Hrvatske i djeluje na području Republike Hrvatske najmanje 1 godinu zaključno s danom objave natječaja te djeluje u jednom od prioritetnih područja aktivnosti raspisanih natječajem što treba biti razvidno u Statutu udruge. Budući da se radi o formalnom uvjetu koji će se procijenivati od strane regionalnih zaklada, predlažemo Vam kako bi izbjegli situaciju različitih tumačenja da li djelatnosti koje su navedene u Statutu vaše udruge obuhvaćaju i području ovisnosti, isto specificirano navedete u vašem Statut.

4. Pitanje vezano uz prioritetno područje PIII. Resocijalizacija ovisnika /Rehabilitacija/ tretman u terapijskim zajednicama - Da li u resocijalizaciju PIII. ulazi i rad u zatvorima i bolnicama kroz motivacijske radionice, jer u opisu natječaja nije vidljivo. Ili je isključivo za terapijske i stambene zajednice. Da pojasnim, kroz redovite tjedne sastanke u kaznionicama u Glini i Lepoglavi te bolnici Vrapče održavamo sastanke gdje započinje resocijalizacija kroz tretman,motiviranje ljudi za odlaske u ter.zajednice ili prihvat kroz već izgrađeno povjerenje nakon izlaska iz zatvora ili bolnica....rad s obitelji i sve što potrebe čovjeka jesu.
Molim Vas ako pripadamo u koji dio da apliciramo PIII A ,B C ......??

  • Nastavno na vaš upit obavještavamo Vas da aktivnosti koje ste naveli spadaju pod područje PIII.A.1. Projekti psihosocijalne podrške i prihvata liječenih ovisnika nakon završenog tretmana u terapijskoj zajednici/ili poslijepenalni prihvat te uključivanje liječenih ovisnika u različite društvene aktivnosti s ciljem njihove društvene reintegracije.

5. Poštovani, udruga smo koja provodi projekt financiran od MSPM-ih vezano na prevenciju ovisnosti (također iz dijela finan.sredstava u okviru raspoloživih sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću), obzirom takve i slične aktivnosti nismo u mogućnosti provoditi iz redovnih sredstava koja prihodujemo iz jedinica lokalne samouprave (koja ne čine ni 50% našeg ukupnog proračuna) temeljem Zakona o Hrvatskom Crvenom križu.
U najnovijem Natječaju za prijavu projekata udruga/zdrav.org…za dodjelu finan. sredstava u okviru raspoloživih sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u području prevencije ovisnosti za 2014.g. od 14.03.2014. u Uputama za prijavitelje navedeno je da natječajem nisu obuhvaćene udruge za čije financiranje postoje pozicije u Državnom proračunu (Zakon o  Hrvatskom Crvenom križu). Da li to znači da se ne možemo javiti na ovaj Natječaj, iako ne ostvarujemo sredstva iz Državnog proračuna već iz JLSU, a ona su nedostatna u smislu da financiramo i takve projekte.

  • Poštovani,
    Nastavno na vaš upit, obavještavamo Vas da je dosadašnja praksa resornih tijela bila da su se na natječaj mogli prijaviti i ovakvi projekti pod uvjetom da se radi o aktivnostima koje nisu pokrivene redovnim financiranjem sukladno Zakonu o Hrvatskom Crvenom križu. Stoga, s vašim projektom možete aplicirati na natječaj.

6. Poštovani, molim Vas pojašnjenje vezano za Natječaj za prijavu projekata udruga iz područja ovisnosti.U uputama za prijavitelje piše da  udruga ima pravo na ovaj Natječaj prijaviti samo jedan (1) projekt.
Znači li to da ako se Udruga javi  na Natječaj kao nositelj projekta nema pravo javiti se na Natječaj  kao partner u projektu s drugom udrugom ili zdravstvenom organizacijom?

  • Poštovana, sukladno uputama za prijavitelje, na ovaj Natječaj imate pravo prijaviti samo jedan projekt u samo jednom od prioritetnih područja osim u području PI. gdje je moguće prijaviti maksimalno dva projekta, ali u različitim prioritetnim podpodručjima. Udruge na ovaj natječaj mogu maksimalno prijaviti 4 projekta. Ako se prijavite kao nositelj projekta (prijavitelj) i dalje možete biti partner u projektu s drugom udrugom ili zdravstvenom organizacijom koja se prijavi kao nositelj projekta.

7. Imamo upit u svezi "dokaza o tome da je predan zahtjev za izdavanje suglasnosti MZOS za projekte koji se provode u školama" koji se treba priložiti svim  natječajima koji se provode u školama. Imamo nedoumicu što je  "pravovaljani dokaz" te koja je forma (koji su podatci potrebni) i "na koga uputiti zahtjev " za izdavanje suglasnosti MZOS-a.  Da li je dostupan obrazac zahtijeva?

  • Nastavno na vaš upit, obavještavamo Vas da je kao dokaz o tome da je predan zahtjev za izdavanje suglasnosti MZOS za projekte koji se provode u školama, potrebno priložiti presliku dopisa kojim je navedeni zahtjev podnesen. Obrazac zahtjeva nije definiran, već je potrebno isti u obliku dopisa uputiti na Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. U zahtjevu je potrebno navesti o kojem se projektu radi, priložiti presliku projekta, te navesti da se suglasnost traži radi prijave na natječaj.

8.  Molila bih pojašnjenje kriterija inovativnosti projekta za područja PI.B. i P.II. Zanima nas da li se projekt može smatrati inovativnim ako je osmišljen na temelju stručnih i znanstvenih spoznaja, utemeljen na procjenama potreba u lokalnoj zajednici, uključuje timski pristup i nove korisničke skupine te primijenjuje metode koje su nove za tu korisničku skupinu, iako te metode nisu inovativne niti nove za druge korisničke skupine?

Nastavno na vaš upit, obavještavamo Vas da se pod inovativnim projektom podrazumijeva onaj projekt koji zadovoljava sve kriterije navedene u uputama za prijavitelje odnosno inovativni projekti su projekti koji su osmišljeni na temelju stručnih i znanstvenih spoznaja u području prevencije ovisnosti, utemeljeni su na procjenama potreba u lokalnoj zajednici, uključuju timski pristup, nove korisničke skupine i nove metode rada dizajnirane sukladno potrebama tih skupina te razvijaju lokalnu mrežu rada na prevenciji ovisnosti, a njihovo provođenje na području Republike Hrvatske ne traje dulje od 3 godine. Projekti udruga u PII. Inovativni projekti selektivne i indicirane prevencije, obavezno se trebaju provoditi u partnerstvu s javnim ustanovama socijalne skrbi i drugim ustanovama koje skrbe i pružaju usluge djeci i mladima rizičnog ponašanja te djeluju na području provedbe projekta. Procjenu o tome da li vaš projekt ispunjava navedene kriterije, donijet će stručne radne skupine koje budu ocjenjivale projekt, sagledavajući cijelokupni projekt i aktivnosti koje se u okviru istog planiraju provoditi.

9. Poštovani, S obzirom na ujedinjeni natječaj za udruge u području prevencije, šaljem upit vezan za financijski i opisni dio projekta.
     1. Navedeno je da u financijskom obrascu ugovori o djelu moraju biti do 20% proračuna, zanima me da li se to odnosi i na plaće?
     2. Navedeno je da se projekt mora provoditi u 3 zupanije, da li se to odnosi na zdravstvene organizacije ili na sve udruge? S obzirom da nemamo projekt u partnerstvu, to bi bilo teže izvedivo.
     3. Ukoliko se projekt ne provodi u šoli, ali škola uključuje učenike u prostor udruge, da li treba suglasnost Agencije za obrazovanje i MZOS-a?

Nastavno na vaša pitanja, dostavljamo Vam slijedeće odgovore.
1. Navedeni postotak od 20% ne odnosi se na plaće već samo na drugi dohodak (autorski ugovor, ugovor o djelu i sl.).
2. Projekt se mora provoditi u minimalno jednoj županiji (ne 3), ali na području minimalno tri jedinice lokalne samouprave (gradovi/općine), te se isto odnosi na sve udruge, a područja provedbe moraju biti jasno specificirana u prijavi projekta.
3. Ukoliko se učenici u vaše aktivnosti uključuju u suradnji sa školom, iako se aktivnosti direktno ne provode u školi, već u prostoru vaše udruge, budući da vam škola šalje korisnike potrebno je zatražiti suglasnost MZOS.

10. Vezano za detaljan opis projekta (područje P1, univerzalna prevencija prema EDDRA kriterijima): na koji način dostavljamo grafički prikaz logičkog modela; ide li kao privitak ili spada u 3 stranice detaljnog opisa koliko je predviđeno?

Poštovana,
Nastavno na vaš upit, obavještavamo Vas da grafički prikaz logičkog modela projekta dostavite u okviru obrazca za opis projekta (obično se isti prikazuje na jednoj stranici).

11. Poštovani, u kontrolnom obrascu navedeno je da se mora odgovoriti sa DA ili NE. Piše u rubrici svaka partnerska organizacija ispunila je i ovjerila pečatom Izjavu o partnerstvu. Za dio natječaja partnerstvo nije uvjet. Kako odgovoriti na navedeno pitanje ako nemamo partnera, a partnerstvo nije uvjet?

Ukoliko za područja za koja uvjet nije partnerstvo, nemate partnera u projektu, onda se izjava o partnerstvu ne prilaže, te se taj dio kontrolnog obrazaca se odnosi na projekt koji nije prijavljen u partnerstvu. Na isto ukazuje i napomena koja je navedena u kontrolnom obrascu u zagradi, a koja glasi "ukoliko je projekt prijavljen u partnerstvu s udrugom".

12. Da li se u Obrascu proračuna pod jediničnu cijenu upisuje ukupan iznos projekta (npr.mjesečni, kom., račun, ugovor i dr.) ili iznos koji ćemo tražiti od Ministarstva (tj.udio) pa će onda zbroj tog definiranog udijela biti stavljen u Ukupni iznos (posljednji stupac)?

Poštovani,
Vezano za Vaš upit slobodni smo Vas izvijestiti da se u obrascu proračuna  detaljno treba raščlaniti predviđene troškove (izravne i neizravne) za provedbu projekta koji se traže od Ministarstva ili Ureda  te se pod ukupan iznos upisuje iznos koji se traži po osnovi ovog natječaja. Ukupnu vrijednost projekta i iznose koje ste osigurali iz drugih izvora te udio koji tražite po osnovi ovog natječaja upisujete u obrascu A1 Opisni obrazac prijave pod točkom 9., 9.1., 9.2. i 9.3.

13.

a)      Da li Izvadak iz registra za ustanove koje su partneri (uglavnom škole) isto ne smije biti stariji od 3 mjeseca? Naime, da li smo prioritet školama u područjima u kojima ima manje preventivnih sadržaja, a to znaci da je često slučaj da oni Izvadak ne mogu izvaditi u svom mjestu niti u susjednom gradu već je Trgovački sud lociran u udaljenom gradu. Ustanove su nam poslale Izjave o partnerstvu i Izvadak koji imaju s molbom da se isti prihvati. Jel' to moguće?

  • Ukoliko su Vam partneri javne državne ustanove kao što su škole ne trebate dostavljati izvadak iz registra već ovjerenu (službenim pečatom)  i od ovlaštene osobe u toj ustanovi (ravnatelja škole) potpisanu izjavu o partnerstvu. Ukoliko su Vam partneri udruge ili javne ustanove koje su osnovale udruge ili privatne osobe izvadak iz registra ne smije biti stariji od tri mjeseca. Vodite računa da svi partneri moraju potpisati istu Izjavu o partnerstvu koju prilažete uz natječaj te da je maksimalan broj partnera 4.

 b)     Da li možemo prijaviti trošak smještaja, prijevoza i dnevnica za naše partnere (za edukacije i sastanke u projektu) iako su partneri zaposleni u tijelima lokalne i područne uprave i u javnim ustanovama te tamo imaju punu plaću. Znači ne govorimo o honoraru već troškovima edukacije i sastanaka (smještaj, dnevnice, prijevoz)?

  • Molim Vas da detaljno proučite Upute uz natječaj koje se odnose na troškove projekta, a  koji se odnose na prihvatljive i neprihvatljive troškove projekta. Da,  troškovi smještaja, prijevoza i dnevnica se mogu planirati za partnere u provedbi projekta. Ukoliko se istima isplaćuje i naknada drugog dohotka, molimo vas da imate na umu da su tada navedeni troškovi oporezivi.

 c)       U tabeli A8 – popis osoba za koje se traži sufinanciranje plaća – odnosi li se to i na honorare (ugovor o djelu i autorski ugovor)? Smijemo li imati i osobe na ugovor o (autorskom) djelu ili je Vašim natječajem namijenjeno samo sufinanciranje plaća po ugovor o radu?

  • Moguće je planirati i trošak plaće i trošak naknade drugog dohotka (autorski ugovori i ugovori o djelu) s time da trošak naknade drugog dohotka ne smije prelaziti 20 posto ukupne vrijednosti projekta. U obrazac A8 se upisuju osobe tj. iznosi koji se odnose na naknade (plaće) po osnovi ugovora o radu.

d)      Obrazac proračuna A2: da li u njega ide samo iznos sufinanciranja tj. proračun koliki tražimo od Vas. Ili u taj obrazac upišemo sveukupni proračun projekta (koji je naime veći od onoga sto tražimo od Vas) ?

  • U Obrazac A2 Obrazac  proračuna projekta upisuje se iznos koji se traži od ugovornog tijela po ovom natječaju. Ukupnu vrijednost projekta i iznose koje ste osigurali iz drugih izvora te udio koji tražite po osnovi ovog natječaja upisujete u obrascu A1 Opisni obrazac prijave pod točkom 9., 9.1., 9.2. i 9.3.

f)      Nismo obveznici jednostavnog knjigovodstva, da li je nešto svejedno potrebno dostaviti i što?

  • Ukoliko niste obveznici jednostavnog knjigovodstva sukladno Uredbi o računovodstvu neprofitnih organizacija ( Narodne novine 10/2008, 7/2009,158/2013) ne trebate dostavljati nikakvu dokumentaciju o Vašem financijskom poslovanju jer će isto provjeriti putem RNO broja u Ministarstvu financija. U slučaju da vaš projekt bude prihvaćen za financiranje trebate ćete dostaviti dodatnu dokumentaciju koja vam je navedena u Uputama uz natječaj.

g)     Udruga je osnovana u veljači 2013. godine (prethodno smo djelovali kroz drugu udrugu i svi članovi imaju bogato stručno te menađersko iskustvo, međutim zbog jednostavnijeg djelovanja kroz lokalnu    udrugu, osnovali smo nasu lokalnu udrugu). Međutim Ured državne uprave nas je registrirao tek u travnju (što nije bio naš propust već su nas oni registrirali dugo nakon isteka našeg zahtjeva i zakonskog roka), nadamo se da će se uzeti u obzir datum osnivanja (jasno vidljiv na Statutu) u veljači, kako bismo zadovoljavali uvjet od 1 godine postojanja? Imamo izuzetno kvalitetne partnere i izuzetno visok interes za ovaj inovativni preventivni program.

  •  Ukoliko niste registrirani 1 godinu zaključno s danom objave natječaja što mora biti razvidno u izvatku iz Registra udruga Vaša prijava će biti odbijena iz formalnih razloga.

h)      Smijemo li program predvidjeti kao trogodišnji, pa sada prijaviti 1 godinu prijave ili su upute drugačije?

  • Projekt morate prijaviti kao jednogodišnji

14. U popisu obvezne dokumentacije je između ostalog - Dokaz o tome da je predan zahtjev za izdavanje suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za projekte koji se provode u školama. Nije navedena i dopusnica. Naša organizacija je u rujnu 2013. godine dobila suglasnost za provođenje preventivnih programa "Nauči živjeti" u školama. Kako postupiti u takvim situacijama, s obzirom da je ona važeća i nije naznačeno vrijeme isteka iste?

  • Kako je navedeno u uputama za prijavitelje, prilikom prijave projekta uz navedenu projektnu dokumentaciju, potrebno je priložiti i dokaz da je zatražena suglasnost MZOS, ukoliko se projekt provodi u školi. Pod dokazom se smatra preslika dopisa upućenog MZOS kojim je zatražena suglasnost u odnosu na konkretni projekt, dok će samu suglasnost trebati dostaviti one udruge čiji će projekti biti odabrani za financiranje, a prije potpisivanja ugovora. Ukoliko na ovaj natječaj namjeravate prijaviti projekt za koji ste već dobili suglasnost MZOS, nije potrebno tražiti novu suglasnost budući da za istu u uputama nije navedeno da ne smije biti starija od određenog datuma. Stoga prilikom prijave projekta, ukoliko se radi o identičnom projektu za koji je već dobivena suglasnost, umjesto dokaza, priložit ćete navedenu suglasnost.

15. Surađujemo s više kvalitetnih udruga, čiji smo do sada neki od nas bili i član i zaposlenik te će to biti logički nastavak dosadašnjih razgovora o potrebama i programima koje provodimo. Na koji način se onda provodi financiranje partnera? Naime planirali smo u našoj novoj udruzi na ovom projektu zaposliti osobu. Da li će to biti moguće (ako projekt prođe), obzirom da mi nećemo biti prijavitelj nego partner? Da li možemo zadržati originale Izjave o partnerstvu i Izvatke organizacija ili moramo na natječaj poslati sve originale? Statut udruge ne treba biti ovjeren kod javnog bilježnika zar ne?

  • Vezano za Vaše upite izvješćujemo Vas da su odgovori već navedeni u Uputama za natječaj te Vas molimo da ih pažljivo proučite. Financiranje partnera se provodi sukladno dogovoru s udrugom prijaviteljem. Svi dokumenti mogu biti dostavljeni u kopiji i ne trebaju biti ovjereni kod javnog bilježnika.

16. Udruga je osnovana 12.2.2013., od kada su se počeli provoditi i programi, no Ured državne uprave nije poštivao zakonski rok o registraciji slijedom čega nismo registrirani u Vašem natječajnom roku te ne udovoljavamo uvjetu iako smo počeli raditi već u veljači i ožujku. Molimo savjet što učiniti kako ne bismo pali na tom uvjetu natječaja?

  • Nažalost za ocjenu formalnih uvjeta pravovaljan je datum upisa u Registar udruga, jer udruga može djelovati i duže vrijeme bez upisa u Registar. Predlažemo da se na Natječaj javite u partnerstvu s Udrugom koja zadovoljava formalne uvjete natječaja odnosno da ta udruga bude prijavitelj a vi partner u projektu, jer kao partnerska udruga ne morate ispunjavati navedeni uvjet. Svi partneri u projektu (maksimalno 4 partnera) moraju biti potpisani na istoj (jednoj) Izjavi koja Vam je u prilogu natječajne dokumentacije, dok ostali mogu biti suradnici u projektu. Tijela državne uprave, što uključuje i Agenciju za odgoj i obrazovanje ne mogu biti partneri u projektu. Ocjenu kvalitete Vašeg projekta ukoliko prođe formalne uvjete natječaja vršit će Stručne radne skupine koje će uzeti u obzir sve dodatne vrijednosti Vašeg projekta.

17. Prilikom ispunjavanja projektnog opisnog obrasca naišli smo na rubriku predviđeni početak i završetak provedbe projekta, te nas zanima da li upisujemo datume vezane za Godišnji plan natječaja (kalendar) npr. 01.06.2014.-31.05.2015. ili unosimo razdoblje vezano za kalendarsku godinu npr. 01.01.2014. - 31.12.2014. uz pretpostavku da naš projekt traje 12 mjeseci?

  •  Kao što je navedeno u uputama, predviđeno trajanje provedbe projekta je maksimalno 12 mjeseci. Provedba započinje prvi sljedeći dan nakon dana potpisivanja ugovora između udruge i nadležnog ministarstva/Ureda, stoga je kao vremenski period provedbe projekta za koji će se odobriti financijska sredstva, potrebno planirati razdoblje od srpnja 2014. (budući se potpisivanje ugovora očekuje u srpnju) do srpnja 2015.

18. Hrvatski savez klubova liječenih alkoholičara provodi edukaciju stručnjaka koji se u svom poslu susreću s pojedincima i obiteljima koji imaju problem s alkoholizmom. U raspisanom natječaju upućeni smo u dio Ovisnosti i to Inovativni projekti selektivne i indicirane prevencije; PII.A.3. Projekti usmjereni poboljšanju vještina stručnjaka za provođenje projekata selektivne i indicirane prevencije ovisnosti djece i mladih. Vezano uz proračun molim vas odgovore na sljedeća pitanja: 1. Da li honorare za predavače treba staviti u ljudske resurse 1b, ili u troškove edukacije (4. ostali troškovi i usluge ?) Isto pitanje se odnosi i voditelja projekta kao i na admininstratora projekta (praćenje i vrednovanje provedbe projekta).

  • Honorare za predavače, voditelje projekta, administratore i sl. , ukoliko nisu zaposlenici udruge temeljem ugovora o radu, stavljate pod točki 1B – Ljudski resursi (naknade). Napominjemo da vrlo jasno specificirate radi li se o autorskom ugovoru ili ugovoru o djelu. Ukoliko su edukatori angažirani isključivo u svojstvo provedbe već unaprijed osmišljene projektne aktivnosti onda imajte na umu da se u tom slučaju radi o ugovoru o djelu. Također pazite da planirani iznos ne prelazi 20 % ukupne vrijednosti projekta. Evaluacija projekta tereti stavku 4. Ostali troškovi  i usluge.

19. U uputama za prijavitelje 3.1. dokumentacija za natječaj, obvezni dio. 3, traži se obrazac A3, obrazac izjave o partnerstvu. U napomeni piše da treba priložiti onoliko obrazaca koliko ima partnera na projektu. Međutim, obrazac koji smo skinuli, s linka gdje je natječajna dokumentacija, ima više rubrika za ispunjavanje te nas zanima da li moramo prilagati obrasce za svakog partnera posebno ili svi partneri idu na jedan obrazac? Ako imamo dva partnera znači li to da nam trebaju dvije izjave o partnerstvu s potpisom oba partnera, ili jedna izjava s potpisom oba partnera?
Jednako tako u uputama za prijavitelje su zamijenjena mjesta obrascu A3 i A4, jer u preuzetoj dokumentaciji je obrazac izjave o partnerstvu obrazac A4, pa nas i to pomalo zbunjuje.

  • Nastavno na vaš upit obavještavamo Vas da svi partneri u projektu (maksimalno 4 partnera) moraju biti potpisani na istoj (jednoj) Izjavi koja Vam je u prilogu natječajne dokumentacije, dok ostali mogu biti suradnici u projektu.

20. Poštovani, Imam pitanje u vezi natječaja za udruge/zdravstvene organizacije za prijavu projekata / OVISNOSTI (http://www.zdravlje.hr/natjecaji_i_javna_nabava/natjecaji_za_udruge/natjecaji_za_udruge_2014_godine/natjecaj_za_udruge_zdravstvene_organizacije_za_prijavu_projekata_ovisnosti)
Da li u statutu doslovno mora pisati "prevencija ovisnosti"? U uputama za prijavu piše:
Str. 13. u uputama:
Projekti će biti uzeti u obzir za financiranje ako udruga udovoljava sljedećim općim uvjetima:
- upisana je u Registar udruga Republike Hrvatske i djeluje na području Republike Hrvatske najmanje 1 godinu zaključno s danom objave natječaja te djeluje u jednom od prioritetnih područja aktivnosti raspisanih natječajem Što treba biti razvidno u Statutu udruge;

Str. 7. u uputama: Prioritetna područja aktivnosti:
Natječaj se raspisuje za sljedeća četiri prioritetna područja i to:

1. Projekti prevencije ovisnosti koji udovoljavaju EDDRA kriterijima i Inovativni projekti univerzalne prevencije ovisnosti;
2. Inovativni projekti selektivne i indicirane prevencije;
3. Resocijalizacija ovisnika/rehabilitacija/tretman u terapijskim zajednicama;
4. Projekti koje provode zdravstvene organizacije u suradnji s udrugama.

U statutu udruge koja se želi prijaviti za ovaj natječaj je navedeno: "Cilj Udruge je podržavanje mladih i kreativnih ljudi te poticanje njihovog napredovanja i odgoj te povlačenje mladih sa ulica na kulturno, sportske aktivnosti i edukacije urbanih sadržaja te time djeluje na  smanjenje nasilja i kriminala među mladima.

  • Nastavno na vaš upit, skrećemo pozornost da je u Uputama za prijavitelje navedeno da će projekt biti uzet u razmatranje ako je udruga između ostalog upisana u Registar udruga Republike Hrvatske i djeluje na području Republike Hrvatske najmanje 1 godinu zaključno s danom objave natječaja te djeluje u jednom od prioritetnih područja aktivnosti raspisanih natječajem što treba biti razvidno u Statutu udruge. Budući da se radi o formalnom uvjetu koji će se procjenjivati od strane regionalnih zaklada, kako bi izbjegli situaciju različitih tumačenja da li djelatnosti koje su navedene u Statutu vaše udruge obuhvaćaju i području ovisnosti, isto bi trebalo biti specificirano u vašem Statutu.

21. Poštovani pod brojem deset gdje je potrebno navesti odgovorne osobe za provedbu projekta, znamo da se za voditeljicu projekta naše udruge koja prijavljuje projekt mora dostaviti životopis ali nas zanima da li se i za odgovorne osobe iz partnerskih organizacija mora dostaviti životopise?

  • Nastavno na vaše pitanje, u opisnom obrascu navodite ime voditelja projekta udruge prijavitelja i udruga partnera. Životopis je potrebno dostaviti samo za voditelja projekta udruge prijavitelja, dok za odgovorne osobe udruge partnera isto nije potrebno.

22. Poštovani, molim vas za dodatno pojašnjenje vezano uz partnerske organizacije. Postoji nesuglasje između uputa za prijavitelje i uputa koje su dane u pitanjima i odgovorima. 1. u Pitanja i odgovori vezana uz objavljeni natječaj objavljenima na web stranici u odgovoru na pitanje br. 13 a) stoji: Ukoliko su Vam partneri javne državne ustanove kao što su škole ne trebate dostavljati izvadak iz registra već ovjerenu (službenim pečatom) i od ovlaštene osobe u toj ustanovi (ravnatelja škole) potpisanu izjavu o partnerstvu. dok je u Uputama za prijavitelje navedeno pod Obvezni dio natječajne dokumentacije (str 22) ; točka 14.  dokument kojim se dokazuje pravna osobnost partnera (za udruge vrijedi gore naveden Izvadak iz Registra udruga, za ustanove Izvadak iz sudskog registra i slično);- Treba li ili ne treba prilagati dokument kojim se dokazuje pravna osobnost partnera ukoliko je u pitanju javna državna ustanova, odnosno ako ne treba, na koje se sve ustanove to odnosi, odnosi li se i na Učeničke ili dječje domove?
2. Treba li izjavu o partnerstvu potpisati i prijavitelj?

  • Poštovani, Nastavno na vaše pitanje, kao što je već navedeno u odgovoru koji navodite ukoliko su Vam partneri javne državne ustanove kao što su škole, fakulteti, domovi za odgoj, učenički domovi, centri za socijalnu skrb i sl. ne trebate dostavljati izvadak iz registra već ovjerenu (službenim pečatom) i od ovlaštene osobe u toj ustanovi potpisanu izjavu o partnerstvu. Ukoliko su Vam partneri udruge ili ustanove koje su osnovale udruge ili privatne osobe izvadak iz registra je potrebno dostaviti te isti ne smije biti stariji od tri mjeseca. Svi partneri moraju potpisati istu Izjavu o partnerstvu koju prilažete uz natječaj te je maksimalan broj partnera 4., a prijavitelj projekta ne potpisuje izjavu.

23. Poštovani,  u popisu dostavljene dokumentacije dva puta se ponavlja isti dokument.  Jednom se naziva
- „Izjava o financiranim projektima udruge iz sredstava Državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u 2012. i 2013. godini i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2012. i 2013. godini (također dostaviti navedenu Izjavu ukoliko udruzi nisu bili sufinancirani projekti) (propisana)”,  a drugi put 
- “A5. Izjava o financiranim projektima u 2012.i 2013. (propisana)”. Molimo vas samo da nam potvrdite da li je to greška, tj. da je to samo jedan dokument?

  • Poštovana, u opisnom obrascu za prijavu projekta, Obrazac A1, na zadnjoj stranici u tablici gdje se navodi PROPISANA DOKUMENTACIJA koju je potrebno priložiti, navodi se između ostalog

-    Izjava o financiranim projektima udruge iz sredstava Državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u 2012. i 2013. godini i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2012. i 2013. godini (također dostaviti navedenu Izjavu ukoliko udruzi nisu bili sufinancirani projekti) (propisana)
-    te ponovo pod A5. Izjava o financiranim projektima u 2012.i 2013. (propisana)

Budući da se dva puta navodi izjava za koju se greškom navodi da postoji propisani obrazac izjave, a obrazac propisane izjave je samo jedan (Obrazac A5 za sredstva iz Državnog proračuna), dovoljno je da dostavite samo Izjavu o financiranim projektima udruge iz sredstava Državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u 2012. i 2013. godini i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2012. i 2013. godini.
Izjava o ostalim projektima KOJI nisu financirani iz Državnog proračuna nije obvezna, ali je možete priložiti ukoliko želite u slobodnoj formi budući da nema propisanog obrazaca.